Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Hoe nu verder...?

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Hoe nu verder...?

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Proficiat! U wrijft uw ogen uit, waarom proficiat? U hebt toch niets bijzonders gedaan? Zeker niet, als het gaat om Gods genade. Maar... U bent toch lid van de kerk van Jezus Christus? U gelooft toch in Gods Woord? Welnu... In Psalm 96 staat:

'Zingt den HEERE een nieuw lied, zingt den HEERE, gij ganse aarde! Zingt den HEERE, looft Zijn Naam, boodschapt Zijn heil van dag tot dag.'

Dat is dus ons doel, ook in 1991. En we mogen dit doen niet in eigen kracht, maar vanuit Gods genade voor ons. Alleen vanuit Gods genade. We zullen daarbij wel onze moeilijkheden hebben. Wij zijn van nature geneigd Gods Woord in de wind te slaan en onze eigen menselijke natuur te volgen. Dit hebben we weliswaar afgezworen, maar toch werkt in ons nog altijd die menselijke natuur verder, zodat wij een strijd voeren op twee verschillende fronten. Toch staat onze overwinning vast. Wij zijn van de Heere en hebben met Hem en in Hem de overwinning behaald. Het komt er op aan Gods Woord te geloven en dat aan te nemen als het enige waaraan we geloof hechten. En dan, dan roept Psalm 96 ons op om de weg die God ons geeft, verder te gaan. En we moeten dat doen in de zekerheid dat God de overwinnaar is van het toekomende rijk:

Geeft den HEERE, gij geslachten der volken! geeft den HEERE eer en sterkte. Geeft den HEERE de eer Zijns Naams; brengt offer en komt in Zijn voorhoven. Aanbidt den HEERE in de heerlijkheid des heiligdoms; schrikt voor Zijn aangezicht, gij ganse aarde. Zegt onder de heidenen: de HEERE regeert; ook zal de wereld bevestigd worden, zij zal niet bewogen Hij zal de volken richten in alle rechtmatigheid. Dat de hemelen zich verblijden, en de aarde zich verbeuge, dat de zee bruise met haar volheid.

De vraag waarom de aarde zal juichen, is niet moeilijk. De overwinning is immers van de HEERE. Daar is niet de minste twijfel aan. Hij komt immers om de aarde te richten. En omdat daar geen twijfel aan is, daarom kunnen wij als Zijn kinderen in blijdschap leven. En dit laatste geldt ook voor onze vereniging 'Potestants Nederland'. We mogen het nu wat moeilijker hebben door de wisselingen in het hoofdbestuur en allerlei bijkomstigheden. Eén ding is zeker: God, die ons allen leidt, zal ons ook verder helpen om te handelen zoals Hij wil. Dat is de zekerheid waarin wij leven. Onze hoop ligt besloten in God en daarin berust ons welbehagen.

Dit artikel werd u aangeboden door: Protestants Nederland

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 1991

Protestants Nederland | 8 Pagina's

Hoe nu verder...?

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 1991

Protestants Nederland | 8 Pagina's