Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Openbaar vervoer blijft nummer één

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Openbaar vervoer blijft nummer één

Minister Drees op dreef

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

De auto brengt schade toe aan anderen, welke schade de autobezitter niet in rekening wordt gebracht, zei minister W. Drees jr. met een beminnelijke glimlach, denk maar aan de milieuverontreiniging en de parkeeroverlast, die soms ontstaat. Vooral de auto in de stad brengt indirecte schade teweeg. Daarom is hel wel redelijk de auto zwaarder te belasten. In dit verband zijn de voordelen van openbaar vervoer aantoonbaar. Het speelt zich min of meer geruisloos af, de mogelijkheden zijn nog onbeperkt. Willen we nog iets van onze stedelijke beschaving in stand houden, dan moet het openbaar vervoer meer onze aandacht krijgen.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 oktober 1971

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's

Openbaar vervoer blijft nummer één

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 oktober 1971

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's