Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Nederlands wegvervoer was bevredigend

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Nederlands wegvervoer was bevredigend

2 minuten leestijd

„Over het geheel genomenheeft het Nederlandse Internationale Wegvervoer, Voor wat betreft de omvang daarvan in 1971 een bevredigend beeld te zien gegeven. Gezien tegen de achtergrond van de economische moeilijkheden, waarmee Nederlend te kampen heeft gehad, stemt dit tot tevredenheid".

Dit heeft donderdagmiddag in Den Haag de voorzitter van de raad van beheer van de stichting Nederlandse Internationale Wegvervoer organisatie, de heer C. van Donkelaar, geconcludeerd op de jaarvergadering van vergunninghouders van de stichting.

Het Nederlandse aandeel in het Europese grensoverschrijdende beroepsgoe(lerenvervoer (exclusief België en Luxemburg) dat in 1971 20,6 miljoen ton omvatte tegen 18,6 miljoen in 1970, bedraagt thans rond 72 procent. Het Nederlandse aandeel ten opzichte van het aandeel van buitenlandse ondernemers is - zij het slechts in geringe mate - iets toegenomen, aldus de voorzitter, die opmerkte, dat in de EEG het vervoer tu.ssen Nederland en de Westduit,se Bondsrepubliek het belangrijkste is: van de in 1971 in de EEG vervoerde 14,9 miljoen ton had 11,5 miljoen betrekking op het vervoer tussen deze beide landen. Ten opzichte van 1970 was er een toename van 10,6 pet. Naar omvang gemeten komt het vervoer tussen Frankrijk en Nederland op de tweede plaats. Behalve het vervoer op EEG-landen liet ook het vervoer op de overige Europese landen een stijging zien en wel van 14,7 pet. ten opzichte van 1970.

Sprekende over de tariefregeling In Europees verband wilde hij stellen, dat de raad van beheer van de stichting de invoering van bilaterale tarieven op zich genomen als een element beschouwt, waarvan op de bedrijfstak een goede invloed kan uitgaan. Aanpassing van het vrachtprijsniveau van het huidige kostenpeil is echter dringend geboden, aldus de voorzitter, Niet minder noodzakelijk is, dat zo spoedig mogelijk een regeling van de bijzondere contracten wordt ontworpen, die waarborgen bevat, dat de daarbij overeengekomen vrachtprijzen een rendabele uitvoering van het vervoer mogelijk maken. Ten slotte zal een effectieve controle op de naleving van de tariefvoorschriften moeten worden uitgeoefend, om het effect van de regeling niet verloren te doen gaan, aldus de heer van Donkelaar.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van Monday 10 July 1972

Reformatorisch Dagblad | 6 Pagina's

Nederlands wegvervoer was bevredigend

Bekijk de hele uitgave van Monday 10 July 1972

Reformatorisch Dagblad | 6 Pagina's

PDF Bekijken