Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

NS voert automatische rem op treinen in

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

NS voert automatische rem op treinen in

In loop 1973 en 1974 gerealiseerd

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Het ATB-systeem wordt momenteel nog slechts gedeeltelijk gebruikt. Nu zit men nog in een tussenfase waarbij de ATB alleen wordt benut als cabinesignalering: wanneer de machinist bijvoorbeeld een rood licht negeert, gaat een bel rinkelen. Reageert hij hier niet op dan treedt een luide alarmbel' in werking. In de naaste toekomst wordt het ook mogelijk de treinen - als de machinist ook na de tweede waarschuwing niet reageert - via een „noodremming" automatisch te laten stoppen. De Spoorwegen hadden dit peperdure systeem eigenlijk al veel eerder volledig willen benutten, maar onder meer geldnood was debet aan de vertraging.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 4 augustus 1972

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's

NS voert automatische rem op treinen in

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 4 augustus 1972

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's