Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
NS voert automatische rem op treinen in
In loop 1973 en 1974 gerealiseerd
Het ATB-systeem wordt momenteel nog slechts gedeeltelijk gebruikt. Nu zit men nog in een tussenfase waarbij de ATB alleen wordt benut als cabinesignalering: wanneer de machinist bijvoorbeeld een rood licht negeert, gaat een bel rinkelen. Reageert hij hier niet op dan treedt een luide alarmbel' in werking. In de naaste toekomst wordt het ook mogelijk de treinen - als de machinist ook na de tweede waarschuwing niet reageert - via een „noodremming" automatisch te laten stoppen. De Spoorwegen hadden dit peperdure systeem eigenlijk al veel eerder volledig willen benutten, maar onder meer geldnood was debet aan de vertraging.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 4 augustus 1972
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 4 augustus 1972
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's