Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Container Terminal Amsterdam wordt belangrijk uitgebreid

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Container Terminal Amsterdam wordt belangrijk uitgebreid

KNSM HEEFT VERTROUWEN IN ZEEVERKEER NAAR EN VAN W.-EUROPA

2 minuten leestijd

AMSTERDAM — De container terminal Amsterdam zal in de komende maanden zodanig worden aangepast, dat het etablissement dienst kan doen als een zogenaamde multi-purpose-terminal. Daartoe zal de bestaande terminal in het Westhavengebied in noordelijke richting met 120 meter kraanbaanfundaties en in zuidelijke richting met 70 meter kade worden verlengd

Bovendien zal een ligplaats voor de behandeling van roll-on/roll-off schepen worden aangelegd. De bijdrage van de gemeente Amsterdam in deze door de KNSM ontwikkelde plannen zal ruim vijf miljoen gulden bedragen althans als de gemeenteraad akkoord gaat met het voorstel van burgemeester en wethouders om dit krediet te verlenen.

Op een persconferentie in Amsterdam zei de heer S. Dooyer, directeur van de KNSM, dinsdag dat de uitbreidingsplannen gegrond zijn op de verwachting, dat het totale zeevervoer van en naar Westeuropa zal blijven toenemen, waarbij zowel de ladingbehandeling is de vervoersmethodiek meer en meer gespecialiseerd zal worden. De heer Dooyer wees hierbij op de groei van het droge en natte bulkvervoer en het vervoer van neo-bulklading als ijzer, staal, buizen, stammen en fruit en het vervoer van stukgoed in containers.


„Het is duidelijk dat een moderne rederij mei het oog op de toekomst haar landorganisatie dient te verstevigen en te activeren ter ondersteuning van de activiteiten ter zee" aldus de heer Dooyer.


Daarom zal de KNSM op het terrein van de uitbreiding van de terminal die waarschijnlijk in januari 1974 voltooid zal zijn, een loods met een oppervlakte van 6.000 vierkante meter bouwen en op de kraanbaan twee stukgoedkranen met een hefvermogen van 30 ton elk plaatsen

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 23 mei 1973

Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's

Container Terminal Amsterdam wordt belangrijk uitgebreid

Bekijk de hele uitgave van woensdag 23 mei 1973

Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's

PDF Bekijken