Bekijk het origineel

OEVERVERBINDINGEN IN 1985 OVERBELAST

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

OEVERVERBINDINGEN IN 1985 OVERBELAST

In Rotterdam

1 minuut leestijd

De bestaande oeververbindingen van Nieuwe Waterweg/ Nieuwe Maas in Rotterdam worden in 1985 in hun totaliteit overbelast. Het gaat om de verbindingen van Brienenoordbrug. Beneluxtunnel, Maastunnel en Wilijemsbruggen. Dit is één van de uitkomsten van een verkeersen vervoersmodel voor de provincie Zuid-Holiknd, dat is opgesteld door de provinciale waterstaat.

Het ontwikikelde model gaat dienen bij de voorbereiding en begeleiding van beslissingen over de vervoer infrastruc- ~ tuur in de provincie. Uit de studie is ook naair voren gekomen dat van de nieuwe geprojecteerde spoorlijnen de Katwijklijn, de SchiphoUijn en de Riddenkertolijn qua vervoersfunctie bestaansrecht bezitten. Het nut van de aanleg van de zogeheten Groenehartlijn (Zoetemeer-Alphen a/d Rijn) lijkt discutabel, aldus een verslag over de ontwikkeling van het model,

In het verslaig wordt gesteld dat in 1985van het aantal inwoners, het aantal arbeidsplaatsen en het aantal aankomsten en vertrekken van :personen in het avondspitsuur, 50 procent van het totaal van de provincieZuid -HoHand geconcentreerd zal zijn in de agglomeraties Den Haag en Rotterdam (Den Haag 20 era Rotterdam 30).

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 november 1973

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

OEVERVERBINDINGEN IN 1985 OVERBELAST

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 november 1973

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

PDF Bekijken