Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Botte ziel

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Botte ziel

2 minuten leestijd

Zijt gij in een alleruitnemendst gevaar om hel en verdoemenis vanwege uw zonden en strafwaardigheid te zullen moeten ondergaan? O, hier is een verbond van verlossende genade, waarin u wordt toegeroepen verlos deze, laat hem in het verderf niet nederdalen. Ik heb verzoening gevonden. O, pleit er vrij op en zeg: aanschouw het verbond.

Zijt gij een slaaf van de zonde, van satan en de wereld, die aan uw vleselijke lusten en begeerlijkheden gebonden en onder de kracht van het ongeloof als in een gevangenis opgesloten zijt? O, hier is een verbond van vrijheid en vrijmakende genade om de gevangene vrijheid uit te roepen en de gebondene opening van de gevangenis.

Zijt gij een botte en wederstrevlge ziel, die u naar God en de hemel niet kunt bewegen uit hoofde van een afkerige wil, die als een koperen deur de kracht afstuit van alle genademiddelen, o, hier is een verbond van trekkende genade, iwaarin de Heere beloofd heeft, als Ik verhoogd zal zijn, dan zal Ik ze allen tot Mij trekken.

Gelijk de kracht van de zeilsteen het ijzer naar zich trekt, zo trekt ook de kracht van een verhoogde Christus de ijzeren grendels van eert wederspannige wil: Uw volk zal zeer gewillig zijn op de dag van Uw heirkracht.

R. Erskine

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 2 augustus 1977

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

Botte ziel

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 2 augustus 1977

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

PDF Bekijken