Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Vluchtschema's KLM gewijzigd

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Vluchtschema's KLM gewijzigd

Kleinere vliegtuigen ingezet

3 minuten leestijd

SCHIPHOL — De KLM heeft woensdag een gewijzigd vluchtschema bekend gemaakt, dat van kracht zal blijven zolang de zeven DC-10 toestellen van de maatschappij aan de grond moeten blijven.

De vluchten tussen Amsterdam en Los Angeles zullen in plaats van met een DC-10 worden uitgevoerd met een DC-8-63. Zowel op de heen- als op de retourvlucht zal een tussenlanding in Montreal worden gemaakt. De vluchten tussen Amstercam en Los Angeles worden normaal nonstop uitgevoerd.Ook de vluchten van en naar Houston en Mexico zulen gedurende het niet beschikbaar zjn van de DC-10 vloot allemaal via Montreal lopen. Door het aandoen van Montreal op de beide bovengenoemde diensten kan de KLM een aantal andere diensten op Canada laten vervallen. Deze vluchten zouden worden uitgevoerd met Boeing 747 en DC-8-63 toestellen. Deze vliegtuigen konen nu beschikbaar voor vluchten de anders met de DC-10 zouden worden uitgevoerd. De KLM zal voor de uitgevallen Canada-vluchten een nieuwe vlucht naar Toronto inlassen, die met een DC-8-63 zal worden gevlogen.

Laijns-Amerika

Ook op de KLM-densten naar Latijns Amerika zal in plaats van de DC-10 de DC-8-63 gaan vliegen. De eindbestemming zal voorlopig Rio de Janeiro worden, in plaats van Santiago de Chili. Op de diensten naar het Caraïbisch gebied in het noordelijk deel van Zuid-Amerika zal de Boeing 747 worden ingezet. Deze diensten, die vier maal per week via verschillende routes worden uitgevoerd, zullen nu als via een gecombineerde route lopen Amsterdam-Caracas-Curaçao-Amsterdam.

De DC-8-63 vlietuigen zullen verder in Afrika de DC-10 gaan vervangen. Alle vluchten naar Lagos, Accra Nairobi en Johannesburg, zullen met de DC-8-63 worden uitgevoerd. In plaats van drie maal per week zal de KLM  twee maal per week Nairobi aandoen, waarvan een vlucht door gaat naar Johannesburg en de andere Nairobi als eindbesemming krijgt.

Het aantal diensten tussen Amsterdam en Teheran, die altijd al met een DC-8-63 werden gevlogen, zal van drie naar een per week worden teruggebracht.

Ook op de diensten naar Dahran en Abu Dabi zal de DC-10 worden vervangen door de DC-833.

Het aantal diensten naar Tokio via de Poolroute, waarbij een tussenstop in Anchorage wordt gemaakt, wordt van drie naar twee teruggebracht en zal nu met de Boeing 747 worden gevlogen.

Door het schuiven in de vluchtschema's met vervangend materieel zullen op een aantal Europee diensten de kleinere DC-8-53 en de DC-9 worden ingezet op die vluchten, die anders met de grotere DC-8-6 zouden worden gevlogen.

De KLM hoopt met deze aanpassingen het overgrote deel van het reizigersaanbod te kunnen acdommoderen. Voor de vluchten die komen te vervallen zal de KLM alles in het werk stellen om de passagiers een alternatief reisschema aan te bieden.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 14 juni 1979

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

Vluchtschema's KLM gewijzigd

Bekijk de hele uitgave van donderdag 14 juni 1979

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

PDF Bekijken