Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Pretparken: geen last van aangehaalde buikriemen
"GEEF HET VOLK BROOD EN SPELEN"
Snelheid, spanning en sensatie. De verkoopargumenten waarmee pretparken elk jaar miljoenen bezoekers trekken voor een dagje uit. Ondanks een teruglopende economie bloeien de pretparken als nooit tevoren, met een zonnig optimisme voor de toekomst. Bezuinigen? Oké, maar miljoenen amusementzoekers laten zich hun dagje pretpark niet ontnemen. „Geef het volk brood en spelen", zegt Marcelle van den Hoven van de afdeling publiciteit van De Efteling. „Het is al een oud spreekwoord, maar het gaat nog steeds op. Wij merken niets van een economische crisis." Aan de top van de Nederlandse amusementindustrie staan Shetland Ponypark Slagharen, De Efteling en Beekse Bergen. Ergens daar tussen in Avonturenpark Hellendoorn. Ze rekenen alle vier een all-in prijs voor alle attracties.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 10 juli 1981
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 10 juli 1981
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's