Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Geen brugklas of middenschool, maar verlengd basisonderwijs?

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Geen brugklas of middenschool, maar verlengd basisonderwijs?

Nota-Van Kemenade vraagt om reacties

7 minuten leestijd Arcering uitzetten

Tijdens de eerste ambtsperiode van dr. J. A. van Kemenade (1973-'77) heeft de toen nog zeer jeugdige onderwijssocioloog zich in Contouren- en andere nota's zeer gedreven — men zegt wel: doordrammerig — ingezet voor een nieuw type voortgezet onderwijs na de lagere of Basisschool: de Middenschool. Stromen van kritiek barstten los over de plannen voor een „socialistische eenheidsworst", die „alle kinderen even dom" zou maken.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 februari 1982

Reformatorisch Dagblad | 30 Pagina's

Geen brugklas of middenschool, maar verlengd basisonderwijs?

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 februari 1982

Reformatorisch Dagblad | 30 Pagina's