Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Aanleg van Zuiderzeespoorlijn noodzaak voor "het Noorden"

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Aanleg van Zuiderzeespoorlijn noodzaak voor "het Noorden"

Stuurgroep moet volgend jaar met advies komen

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

DRACHTEN — "Een regelrechte railverbinding tussen Groningen en Amsterdam verkort de reisafstand tussen deze twee steden van 217 tot 168 kiloneter, ofwel met 49 kilometer, het traject Leeuwarden-Amsterdam zou met een Zuiderzeelijn zelfs met 66 kilometer slinken, namelijk van 206 tot 140 kilometer. De reisduur Groningen-Amsterdam zou, ook wanneer op de Zuiderzeelijn snelheden van niet meer dan 160 kilometer per uur worden bereikt, teruglopen van 2 uur en 17 miluten tot 1 uur en 17 minuten, een tijdwinst van een uur."

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 23 oktober 1984

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

Aanleg van Zuiderzeespoorlijn noodzaak voor

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 23 oktober 1984

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's