Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Twee visies op functie ''leraar basisschool"

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Twee visies op functie ''leraar basisschool"

Verworvenheden kleuteronderwijs centraal

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

GOUDA — Zowel vanuit het kleuteronderwijs als vanuit het lager onderwijs werd de "leerkracht in de basisschool" benaderd. Dat gaf een verschil in visie te zien. Vanuit het kleuteronderwijs werd er de nadruk op gelegd dat de verworvenheden van dit onderwijs ook in de basisschool behouden moeten blijven. Vanuit het lager onderwijs werd gewaarscnuwd voor de ideeën, die aan het basisonderwijs ten grondslag liggen. Van beide kanten werden vragen gesteld over de manier waarop de kennis van het kleuteronderwijs het beste in de directie van de basisschool tot gelding kan worden gebracht.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van maandag 28 januari 1985

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

Twee visies op functie ''leraar basisschool

Bekijk de hele uitgave van maandag 28 januari 1985

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's