Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Gebrek aan bezinning door ontbreken van schoolstrijd
De identiteit van reformatorisch onderwijs (I)
APELDOORN — Het is bijzonder moeilijk om precies af te bakenen wat onder „reformatorisch onderwijs" verstaan moet worden. Er zijn meer reformatorische scholen dan alleen maar de scholen, die de aanduiding „reformatorisch" In hun namen voeren. Het is ook bijna onmogelijk te zeggen In welk jaar het reformatorisch onderwijs is gestart. In die opzichten verschilt de ontstaansgeschiedenis van het reformatorisch onderwijs van die van het protestants-christelijk onderwijs. Ontegenzeggelijk heeft dit verschil consequenties voor de waardering door de ouders van dat onderwijs. Het verschil heeft gevolgen voor de betrokkenheid van de „achterban" bij het reformatorisch onderwijs.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van dinsdag 25 juni 1985
Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 25 juni 1985
Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's