Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Gebrek aan bezinning door ontbreken van schoolstrijd

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Gebrek aan bezinning door ontbreken van schoolstrijd

De identiteit van reformatorisch onderwijs (I)

6 minuten leestijd Arcering uitzetten

APELDOORN — Het is bijzonder moeilijk om precies af te bakenen wat onder „reformatorisch onderwijs" verstaan moet worden. Er zijn meer reformatorische scholen dan alleen maar de scholen, die de aanduiding „reformatorisch" In hun namen voeren. Het is ook bijna onmogelijk te zeggen In welk jaar het reformatorisch onderwijs is gestart. In die opzichten verschilt de ontstaansgeschiedenis van het reformatorisch onderwijs van die van het protestants-christelijk onderwijs. Ontegenzeggelijk heeft dit verschil consequenties voor de waardering door de ouders van dat onderwijs. Het verschil heeft gevolgen voor de betrokkenheid van de „achterban" bij het reformatorisch onderwijs.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 25 juni 1985

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

Gebrek aan bezinning door ontbreken van schoolstrijd

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 25 juni 1985

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's