Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Zeeland wil voorstel voor vaste oeververbinding

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Zeeland wil voorstel voor vaste oeververbinding

Stuurgroep vraagt exacte aanbieding

2 minuten leestijd

MIDDELBURG - De stuurgroep Westerschelde Oeververbinding (WOV) heeft de Tolbrug Exploilatiemaatschappij (TBM) in Krimpen aan den IJssel en de exploitatietnaatschappij Westerschelde in Rotterdam gevraagd een eindaanbieding voor de aanleg van een vaste oeververbinding over de Westerschelde in te dienen. De eindaanbieding zou 13 november in het bezit van de stuurgroep moeten gijn.

De exploitatiemaatschappijen moeten aangeven welke tarieven en overheidsbijdragen noodzakelijk zijn om de verbinding exploitabel te maken. Daarbij moet rekening worden gehouden met de restrictie van minister Smit-Kroes van verkeer en waterstaat, dat de bijdrage aan de WOV minder zal bedragen dan die aan de Westerschelde veerponten. Die rijksbijdrage bedraagt momenteel 34 rhils^ joen gulden met een jaarlijkse prijsindexering. Door die prijsindexoring komt de bijdrage voor dit jaar op ruim 34,8 miljoen, maar voor 1988 slechts op 31 miljoen gulden, gezien de daling van de olieprijzen. -0: De stuurgroep heeft de twee maat-' schappijen erop gewezen dat alleen een volledige en exacte aanbieding de minister van verkeer en waterstaat ertoe kan bewegen de vaste oeververbinding opnieuw in het kabinet aan de orde te stellen. De maatschappijen dienen volgens de stuurgroep zonder voorbehoud aan te geven dat elk risico voor de overheid zal zijn uitgesloten, zowel tijdens de bouw als tijdens de exploitatie van de WOV. Verder wordt er gevraagd een overwinstregeling bij een bepaalde rendementsverwachting in de eindaanbieding op te nemen.

Voetveer

De stuurgroep WOV heeft de financiële en technische uitgangspunten voor de oeververbinding opnieuw op een rijtje gezet voor de maatschappijen. Daarbij gaat het om al eerder bekendgemaakte gegevens, zoals de 24-uurs openstelling van de verbinding, de aanleg van de aansluitende wegen, de. exploitatie van een voetveer en het begintarief van de tol, dat moet aansluiten op het eindtarief van de veerdiensten op de West;^ terschelde.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 12 oktober 1987

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

Zeeland wil voorstel voor vaste oeververbinding

Bekijk de hele uitgave van maandag 12 oktober 1987

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

PDF Bekijken