Bekijk het origineel

Ongemanierd

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

Ongemanierd

1 minuut leestijd

LONDEN — De spreekwoordelijke Engelse "gentleman" blijkt nooit bestaan te hebben. De Britse regering heeft Amerikanen in de arm genomen om haar ambtenaren bij te brengen hoe men met het publiek omgaat.

Elfhonderd ambtenaren uit het hele land doorlopen een spoedcursus "Zorg om de klant", gegeven door een firma in Sausalito in Californië.

Volgens de 27-jarige Karen Dunn van de firma weten de Amerikanen beter dan de Engelsen -ondanks hun spreekwoordelijke correctheid en stijlhoe tegemoet te komen aan de verwachting van de klant dat hij met respect, gelijkwaardigheid en openheid wordt behandeld. Volgens haar liggen de Britten in de wijze waarop zij de klant behandelen „minstens vijf jaar" op de Verenigde Staten achter.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 12 januari 1988

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

Ongemanierd

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 12 januari 1988

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

PDF Bekijken