Bekijk het origineel

Waddinxveen heeft organisatie verbeterd

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

Waddinxveen heeft organisatie verbeterd

Samenhangende taken bij elkaar gebracht

2 minuten leestijd

WADDINXVEEN - De gemeente Waddinxveen is het nieuwe jaar ingegaan met een aangepaste ambtelijke organisatie. Taken die functioneel nauw samenhangen, zijn in het kader van de reorganisatie van de ene afdeling bij de andere ondergebracht.

Werkzaamheden die vanwege de technische aspecten gedeeltelijk bij de dienst openbare werken waren ondergebracht, zijn nu gecombineerd met werkzaamheden in de administratief-juridische sfeer, die bij de gemeentesecretarie werden verricht. Het gaat met name om werkzaamheden op het gebied van verkeer, ruimtelijke ordening, woningbouw en milieuhygiëne.

Door de afdelingen onderwijs en welzijnszaken samen te voegen en door het bureau burgerzaken onder te brengen bij de nieuwe afdeling algemene zaken worden met elkaar samenhangende taken (onderdelen) zoveel mogelijk gebundeld. De nieuwe afdeling welzijn en onderwijs zal echter pas op 1 juli worden gevormd. Vanwege noodzakelijke verbouwingen en verhuizingen in het gemeentehuis zal het voor de burgers nog niet meteen duidelijk zijn bij wie men nu moet zijn. Als alle afdelingen en medewerkers op de hun toebedachte werkplek zitten, zal de gemeente met een informatiebrochure duidelijk maken, bij welke afdeling men vanaf dat moment terecht kan voor een bepaalde zaak.

In 1985 werd reeds een organisatie-onderzoek ingesteld, met het doel knelpunten in het functioneren van de ambtelijke organisatie te signaler ren en daarvoor een oplossing aan te dragen. Een van de oplossingen was het instellen van een managementteam waarin onder voorzitterschap van de gemeentesecretaris de directeuren van de diensten openbare werken en bedrijven zitting namen.

Het management kreeg een tweeledige taak: enerzijds het verbeteren, coördineren en stroomlijnen \«n de organisatie en de werkwijze van de administratie, anderzijds het uitwerken en begeleiden van de voorgestane organisatieveranderingen.

Op basis van gesignaleerde knelpunten stelde een managementteam zich ten doel om met een organisatieverandering, die gering van omvang moest zijn, te bereiken dat meer duidelijkheid zou ontstaan voor de bevolking. Daarnaast zou er efficiënter en effectiever kunnen worden gewerkt.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 14 januari 1988

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Waddinxveen heeft organisatie verbeterd

Bekijk de hele uitgave van donderdag 14 januari 1988

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

PDF Bekijken