Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
„Als "reclamejongens" hun gang gaan, zetten ze de hele stad vol"
Boodschap op bushokjes en informatiezuilen helpt gemeente van financiële hoofdbrekens af
Als paddestoelen schieten ze uit de grond: abri's en mupi's. Bushokjes vol loze kreten veranderen in keurige glazen wachthuisjes met reclameteksten. In plaats van ondergekalkte reclameborden zien we tegenwoordig functionele stadsinformatiezuilen. Buitenreclamemakers spelen handig in op de vraag naar schoon stadsmeubilair. Ondertussen zijn zij het die mogen beslissen waar de burger tegen aan moet kijken. En dan blijkt dat adverteren vóór tabak gevoeliger kan liggen dan adverteren mèt een blote 'dame'.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 14 april 1989
Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 14 april 1989
Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's