Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Identiteitsgevoelig vak vraagt aanpak vanuit visie op mens en maatschappij
Experiment in gereformeerd onderwijs wordt door Ginjaar wel gewaardeerd, maar krijgt geen officiële status
In de RD-plus van 16 juni beëindigde drs. A. A. van der Schans zijn bijdrage over maatschappijleer als volgt: „Meer dan ooit is het nodig onze leerlingen vanuit onze eigen identiteit voor te bereiden op een maatschappij waarin we wel moeten functioneren, maar die in zoveel opzichten haaks staat op wat God ons in Zijn Woord voorhoudt. Het vak maatschappijleer kan bij deze voorbereiding en toerusting onschatbare diensten verlenen". We zijn het daarmee van harte eens. Maar dan volgt als vanzelf de vraag: Als dat vak zo belangrijk is, hoe is daar dan vorm aan te geven? Graag willen we in dit artikel weergeven hoe binnen het gereformeerd (vrijgemaakt) onderwijs antwoord op deze vraag wordt gegeven. Dit verhaal ligt daarmee ook in het verlengde van het eerdere artikel.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 7 juli 1989
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 juli 1989
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's