Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Het einde van het Halcionsprookje
Zelden werd een nieuw geneesmiddel met meer tam tam op de markt gebracht. Halcion zou volgens fabrikant Upjohn een doorbraak worden op het gebied van de slaapmiddelen. Een agressieve en peperdure reclamecampagne moest de introductie van het middel in 1978 en 1979 ondersteunen. In de loop van 1979 kwam de kater. Halcion bleek niet zo onschuldig als Upjohn aanvankelijk deed voorkomen. Een lange lijdensweg begon, niet het minst voor vele gedupeerde'patiënten.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van dinsdag 29 augustus 1989
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 29 augustus 1989
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's