Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Het einde van het Halcionsprookje

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Het einde van het Halcionsprookje

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

Zelden werd een nieuw geneesmiddel met meer tam tam op de markt gebracht. Halcion zou volgens fabrikant Upjohn een doorbraak worden op het gebied van de slaapmiddelen. Een agressieve en peperdure reclamecampagne moest de introductie van het middel in 1978 en 1979 ondersteunen. In de loop van 1979 kwam de kater. Halcion bleek niet zo onschuldig als Upjohn aanvankelijk deed voorkomen. Een lange lijdensweg begon, niet het minst voor vele gedupeerde'patiënten.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 29 augustus 1989

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

Het einde van het Halcionsprookje

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 29 augustus 1989

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's