Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Piloten krijgen meer slaapruimte in 747

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Piloten krijgen meer slaapruimte in 747

Vliegersbond bereikt akkoord met KLM

2 minuten leestijd

SCHIPHOL - Het bestuur van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers VNV en de KLM hebben ook overeenstemming bereikt over de twee nog overgebleven punten van het overleg over de vliegerstekorten en de omscholingsproblematiek.

Het gaat om de rustruimte voor vliegers aan boord van de nieuwe Boeing-747-400-vliegtuigen en de doorstroomregeling van vliegers van KLM-helikopters naar de moedermaatschappij. Dit heeft de president van de VNV, gezagvoerder B. Baksteen, gisteren meegedeeld.
De vliegers krijgen aan boord van de nieuwe 747-toestellen twee bedden en twee stoelen in een afgescheiden ruimte achter de cockpit, die aan de eisen van de VNV voldoen. De KLM had voor de standaardvoorziening van Boeing gekozen, maar die was voor de "VNV onacceptabel. De nu gevonden oplossing, dier is getest in een daarvoor gebouwd model op ware grootte op Schiphol-Oost, gaat niet ten koste van stoelen voor passagiers, waartegen de KLM bezwaar had.
Vorige week bereikten de partijen al overeenstemming op de andere punten van het overleg dat het mogelijk moet maken dat de KLM de komende jaren een produktiegroei van 7 a 8 procent per jaar realiseert. De VNV had echter het aanvaarden van het totale pakket afhankelijk gesteld van het bereiken van overeenstemming over de nog resterende twee kwesties.

Buitenlanders

De KLM zal indien dat nodig mocht blijken, buitenlandse Boeing747-vliegers in vaste dienst kunnen gaan nemen, zo blijkt uit de overeenkomst. De Nederlandse markt beschikt niet over ervaren vliegers die op dit soort vliegtuigen zijn geschoold en die voor een vaste aanstelling bij de KLM in aanmerking komen.
Volgens Baksteen zal het als de KLM hiertoe overgaat, om beperkte aantallen gaan, waarbij de VNV erop zal toezien dat deze vliegers op alle punten aan de kwaliteitseisen van de KLM zullen voldoen. De ledenraad van de VNV zal zich begin september over de overeenkomst uitspreken.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 september 1989

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

Piloten krijgen meer slaapruimte in 747

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 september 1989

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

PDF Bekijken