Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Flaxair mikt vooral zakenreizigers

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Flaxair mikt vooral zakenreizigers

Nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij

2 minuten leestijd

en zondag een keer per dag uitgevoerd met een turboprop-vliegtuig van het type Dornier 228, dat plaats biedt aan zeventien passagiers. Nieuw in dè Nederlandse luchtvaart is dat passagiers via een gratis 06nummer kunnen reserveren. (06-0223100).

Volgens C. C. L. Engelbert, oprichter en directeur van Flaxair, is de markt voor de dienst naar het financiële hart van Londen goed verkend. „Nadat het eerste idee opkwam, is er twee jaar overheen gegaan om het verder uit te werken", aldus Engelbert, die zelf ook een vliegbrevet heeft. „Behoudendheid bij het opzetten van iets nieuws vind ik verstandiger dan er direct een prestigeobject van de maken. Onze fundering moet goed zijn voordat we verder gaan bouwen. We hebben er geen probleem mee dat we klein zijn".

Taxibus

Zowel op Zestienhoven als op London City Airport introduceert Flaxair iets nieuws. Omdat er tijdens de vlucht van ongeveer een uur geen maaltijden worden verstrekt, biedt de maatschappij haar passagiers in enigszins afgescheiden ruimten bij de luchthavens voor vertrek een maaltijd aan. „We verwachten dat deze aanpak vooral de zakenreiziger zal aanspreken en op dat marktsegment mikken we toch", licht Engelbert toe.
„Een andere noviteit, die de zakenreiziger nog meer op prijs zal stellen, is de luxe taxibus die vanaf de Londense luchthaven naar het centrum en terug rijdt. Met dit aansluitende vervoer, waarvoor het tarief acht pond per rit bedraagt, zullen we ons goed kunnen profileren. Want de infra-structuur is ter plaatse ronduit slecht".

Winstgevend

Om de inzetbaarheid en de betrokkenheid van de stewardessen te vergroten, heeft Flaxair geen onderscheid gemaakt tussen grond- en vliegstewardessen. Alle stewardessen worden beurtelings in de lucht en aan de bale ingezet. Over anderhalf jaar verwacht de maatschappij winstgevend te zijn. Engelbert: „Ik denk dat we de beladingsgraad van 60 procent die nodig is om uit de kosten te komen binnen een jaar halen. Maar dan moeten uiteraard de aanloopverliezen nog worden weggewerkt. Fiscaal hebben we binnen de moedermaatschappij overigens mogelijkheden om die verliezen te compenseren".
Flaxair is een onderdeel van de Flexifloat Systems Holding, waarvan Engelbert eveneens directeur is. De constructieafdeling van het bedrijf is leidinggevend met het ontwerpen van pontons voor gebruikers over de hele wereld.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 12 september 1989

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

Flaxair mikt vooral zakenreizigers

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 12 september 1989

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

PDF Bekijken