Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Helmut Walcha en Karl Richter spelen Bach
Onderlinge vergelijking van twee naoorlogse Bach- interpreten is ijdel, zinloos en onoprecht
„Een leven onder de wetten van de polyfonie", zo luidde enkele jaren geleden het opschrift van een herdenkingsartikel, geschreven door Joachim Dorfmüller in het tijdschrift "Musik und Kirche", bij de tachtigste verjaardag van Helmut Walcha. Met polyfonie werd de muziek van J. S. Bach bedoeld. De orgelwerken van de Thomaskantor uit Leipzig hebben een levenlang als een rode draad de muzikale loopbaan van Walcha gekarakteriseerd. Terecht was hij het fenomeen bij uitstek in de naoorlogse orgelconcertseries.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 10 augustus 1990
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 10 augustus 1990
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's