Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Over reizigers, bietenvervoer en dode hazen bij Hoekschewaardse stoomtram

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Over reizigers, bietenvervoer en dode hazen bij Hoekschewaardse stoomtram

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

BINNENMAAS — De Hoeksche Waard is vanaf het grijze verleden door water omringd. Het eiland moest door de eeuwen heen niet alleen worstelen met het water, maar ook voor het krijgen van goede verbindingen met de omringende eilanden Goeree-Overflakkee, IJsselmonde en het Eiland van Dordrecht. Dat heeft uiteindelijk geleid tot de bouw van twee tunnels —de Heinenoordtunnel en de Kiltunnel— en een brug, de Haringvlietbrug.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van woensdag 24 oktober 1990

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Over reizigers, bietenvervoer en dode hazen bij Hoekschewaardse stoomtram

Bekijk de hele uitgave van woensdag 24 oktober 1990

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's