Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Sleutelen aan een rijdende auto is moeilijk

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Sleutelen aan een rijdende auto is moeilijk

Met verbeterde brugklas en een extra tussenjaar op weg naar een bijna ideale havo-school ?

8 minuten leestijd Arcering uitzetten

De school vertegenwoordigt de waarden, normen, doeleinden en verwachtingen van de maatschappelijke midden- en bovenlagen, die slechts de helft van onze bevolking uitmaken. Kinderen uit de lagere bevolkingsgroepen krijgen op school te maken met een cultuurpatroon dat hen ten dele of in het geheel niet vertrouwd is. Ze moeten wel te kort schieten, waarmee hun kansen op latere doorstroming reeds in de eerste schooljaren zeer klein worden gemaakt. Het huidige onderwijs is te weinig gericht op sociale en culturele participatie en besteedt betrekkelijk weinig aandacht aan het ontwikkelen van maatschappelijke betrokkenheid en het aankweken van sociale vaardigheden.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 mei 1991

Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's

Sleutelen aan een rijdende auto is moeilijk

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 mei 1991

Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's