Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Sleutelen aan een rijdende auto is moeilijk
Met verbeterde brugklas en een extra tussenjaar op weg naar een bijna ideale havo-school ?
De school vertegenwoordigt de waarden, normen, doeleinden en verwachtingen van de maatschappelijke midden- en bovenlagen, die slechts de helft van onze bevolking uitmaken. Kinderen uit de lagere bevolkingsgroepen krijgen op school te maken met een cultuurpatroon dat hen ten dele of in het geheel niet vertrouwd is. Ze moeten wel te kort schieten, waarmee hun kansen op latere doorstroming reeds in de eerste schooljaren zeer klein worden gemaakt. Het huidige onderwijs is te weinig gericht op sociale en culturele participatie en besteedt betrekkelijk weinig aandacht aan het ontwikkelen van maatschappelijke betrokkenheid en het aankweken van sociale vaardigheden.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 3 mei 1991
Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 mei 1991
Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's