Bekijk het origineel

AVVL-manager: Niet in beroep

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

AVVL-manager: Niet in beroep

1 minuut leestijd

DIEMEN - Uitvaartverzekeraar AVVL zal waarschynlijk niet in beroep gaan tegen de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC).

Marketingmanager V. Kwakman, die verantwoordelijk is voor de reclameprodukties, zegt zijn directie te zullen adviseren zich neer te leggen bij de uitspraak. Dit betekent volgens hem dat de AVVL niet in appel zal gaan bij het College van Beroep.

De RCC maakte eerder deze week haar beslissing bekend dat de AVVL reclame-uiting "Is er koffie na de dood" ontoelaatbaar is. In de praktijk zijn de uitspraken van de RCC bindend, maar is hoger beroep mogelijk.

Verder zal de Diemense uitvaartverzekeraar de nieuwe affiches met de tekst "Leven doe je meer één keer. Doodgaan ook" niet plaatsen bij de ingang van begraafplaatsen of crematoria. „Nu gebleken is dat mensen die midden in een rouwproces verkeren, ons eerdere affiche als kwetsend hebben ervaren, willen we dat riciso niet nog een keer lopen", aldus Kwakman.

Op de vraag of de AVVL daarmee niet indirect toegeeft dat ook het nieuwe affiche over de schreef gaat, zegt Kwakman dat die conclusie misplaatst is. „Ik zou werkelijk niet weten wat er op dit affiche valt af te dingen".

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 5 maart 1993

Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's

AVVL-manager: Niet in beroep

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 5 maart 1993

Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's

PDF Bekijken