Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Volkomen

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Volkomen

1 minuut leestijd

„Hoe zullen wij ontvlieden, indien wij op zo grote zaligheid geen acht nemen? Dewelke, begonnen zijnde verkondigd te worden door den Heere, aan ons bevestigd is geworden van degenen, die Hem geboord hebben". Hebreeën 2:3

Wij hebben gezien dat In vers 2: „Want indien het woord, door de engelen gesproken, vast Is geweest..", onder „het woord" moet verstaan worden de wet In haar ganse omvang, alle rechten welke Mozes de kinderen Israels gaf in de woestijn.

Het woord gesproken door de engelen leert ons, dat er engelen zijn die Gods Woord hebben mee te delen. God heeft tot Mozes gesproken, evenals later ook tot de heiligen en profeten; Hij heeft van genade gesproken in beelden, en daar Hij Zijn Zoon gezonden heeft, „heeft alle overtreding en ongehoorzaamheid rechtvaardige vergelding ontvangen".

„Hoe zullen wij ontvlieden", zo gaat de apostel voort, „indien wij op zo grote zaligheid geen acht nemen?". Hier wordt het Evangelie tegenover de wet gesteld. De zaligheid is een volkomen verlossing, redding van dood, duivel en hel.

Van deze volkomen verlossing of redding heeft God de Heere vanuit de hoge hemel gesproken in Zijn Zoon, evenzo door de apostelen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 4 juli 1994

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

Volkomen

Bekijk de hele uitgave van maandag 4 juli 1994

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

PDF Bekijken