Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Voorkom ongewenste reclame
Als de (politieke) wil er maar is, zijn er wel mogelijkheden
Regelmatig worden we gecoitfronteerd met schokkende reclames met veel bloot of uitingen die kwetsend zijn voor religieuze gevoelens. De reclame van “Mexx” en “Joop!” is wat dit betreft een voorlopig dieptepunt Soms, maar vaker niet, wordt door de Reclame Code Commissie een berisping gegeven. Als dat al gebeurt, is het effect zeer gering: de advertentiecampagne is dan allang voorbij en al snel dient het volgende geval zich aan. Hoe kan dat worden voorkomen? Als de (politieke) wil er maar is, zijn er wel mogelijkheden.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van donderdag 14 november 1996
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 14 november 1996
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's