Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

„Bij een crash is de piloot altijd het topje van de ijsberg”

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

„Bij een crash is de piloot altijd het topje van de ijsberg”

Samenloop van veel omstandigheden leidde op Tenerife tot de grootste luchtvaartramp, met 583 slachtoffers

19 minuten leestijd Arcering uitzetten

„Uw gezagvoerder. We bevinden ons op een kruishoogte van ruim 10 kilometer. De vlucht verloopt prima. Het weer op onze bestemming is goed. De temperatuur op Las Palmas schommelt rond de 30 graden. De resterende vliegtijd is ongeveer twee uur”. Als een van de meest ervaren vliegers van de KLM dat zegt, zit het lekker in zo’n luchtreus, een Boeing 747. Toch eindigde deze vlucht op 27 maart 1977 in de tot nu toe grootste luchtvaartramp uit de geschiedenis. ”Tenerife” is voor veel Nederlanders nog steeds ”De Ramp”.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 22 maart 1997

Reformatorisch Dagblad | 41 Pagina's

„Bij een crash is de piloot altijd het topje van de ijsberg”

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 22 maart 1997

Reformatorisch Dagblad | 41 Pagina's