Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Jeugdwijding als commercieel succes

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Jeugdwijding als commercieel succes

Verplicht DDR-ritueel verslaat na de ”Wende” nog altijd zijn duizenden

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

APELDOORN - Tussen maart en juni is het in de voormalige DDR de tijd van de jeugdwijding. Niet minder dan 100.000 14-jarigen doen dan op feestelijke wijze hun intrede in de ”wereld van de volwassenen”. De helft van een hele jaargang neemt dan deel aan een ritueel waar jongeren voor de ”Wende” bijna niet omheen konden. Met het vertrek van Honecker en consorten leek het met de jeugdwijding gedaan. Maar de jeugdwijding wint aan populariteit nu de commercie er zich over ontfermt Onderneming ”Jugendweihe”.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 25 april 1997

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's

Jeugdwijding als commercieel succes

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 25 april 1997

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's