Bekijk het origineel

Marktaandeel goedkope super neemt flink toe

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Marktaandeel goedkope super neemt flink toe

1 minuut leestijd

DIEMEN (ANP) - Supennaditen die stunten met lage prqzen, de zogeheten discounters, slaan aan. Van iedere gulden die de Europese consument aan levensmiddelen besteedt, ging vorig jaar 15 procent naar een discounter. In 1991 was dat nog 9,2 procent

Vooral de Duitsers mogen graag goedkoop winkelen. Het marktaandeel van de discounters bedroeg daar vorig jaar 29,7 procent. In Frarikrijk was dat slechts 7,5 procent. Nederland ligt met 12,5 procent dicht bij het Europese gemiddelde. Dat blijkt uit een onderzoek van bureau ACNielsen.

Discounters verkopen steeds meer niet-merkartikelen. De grootste discounter Aldi Markt, dertig jaar geleden in Duitsland begonnen en inmiddels aanwezig in zeven Europese landen met 4420 vestigingen, heeft zelfs helemaal geen bekende merken op de schappen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 21 juli 1997

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

Marktaandeel goedkope super neemt flink toe

Bekijk de hele uitgave van maandag 21 juli 1997

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

PDF Bekijken