Bekijk het origineel

Bekijk het origineel
Kruimige pieper bij jongeren weinig populair
DEN HAAG (ANP) - Het aariappdeetgedrag legt een scheidslijn tussen de generaties bloot Jongeren keren ach af van de „zeer kruimige” aardappel omdat daar vette jus bij hoort Dat heeft een ouderwets imago. Naarmate de leeftijd daalt, nent daarom de populariteit van de Eigenheimer en Irene at
Slechts 4 procent van de jongeren kiest voor deze afkokende variant, terwijl de vastkokers Nicola en Accent bij 14 procent op het menu prijken. Die zijn namelijk ook zonder jus goed te eten. Bij ouderen kiest 16 procent voor de zeer kruimige soorten en 7 procent voor de vastkokers. I
Volgens het Nederlands Instituut voor afzetbevordering van akkerbouwproducten (Nivaa) heeft de jeugd onder de dertig de aardappel herontdekt. Vorig jaar kochten ze er 8 procent meer van dan het jaar ervoor. „Een belangrijke ontwikkeling. Deze groep is de aardappelconsument van de toekomst”, stelt het Nivaa.
Het promotiebureau registreerde ook dat 94 procent van de jongeren onder de dertig die de knollen kopen, ze voorverpakt wil hebben.
Vorig jaar at de Nederlander gemiddeld 86 kilo aardappelen, 2 procent meer dan het jaar ervoor. Het ras Bintje blijft met marktaandeel van 39 procent onveranderd populair bij aardappeletend Nederland.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 11 augustus 1997
Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van maandag 11 augustus 1997
Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's