Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Dansen op de rand van de afgrond

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Dansen op de rand van de afgrond

Joods gezelschap toont in Amsterdam de Weense cultuur van het fin de siècle

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

Nodig een psycholoog, een schilder, een componist, een toneelschrijver en een danseres voor een avond uit en je krijgt de meest fantastische discussies. Wanneer ze nu ook nog allemaal een bijzonder geschenk meenemen voor de gastheer, ontstaat een verzameling wonderlijke, originele objecten, variërend van schilderijen, tekeningen, foto's, tot meubilair, manuscripten en muziekhandschriften. Dit is nu precies wat 'gastheer' Richard Beer-Hofmann, jurist en auteur van Joodse afkomst, bijna een eeuw geleden heeft gedaan, althans, volgens de tentoonstelling "Joden in Wenen rond 1900".

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van maandag 23 november 1998

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Dansen op de rand van de afgrond

Bekijk de hele uitgave van maandag 23 november 1998

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's