Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Zeggenschap bij KLM vaak breekpunt

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Zeggenschap bij KLM vaak breekpunt

In acht jaar ziet luchtvaartmaatschappij vier grote mogelijke fusies spaak lopen

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

AMSTELVEEN - Het afblazen van de mogelijke fusie tussen KLM en British Airways (BA) roept de vraag op waarom de "Koninklijke" in Europa niet aan een grote partner kan komen. De afgelopen acht jaar heeft KLM al drie belangrijke potentiële samenwerkingsverbanden stuk zien lopen: in 1992 ketste de eerste grote fusiebespreking met BA af en in 1993 liep Alcazar spaak, de samenwerking met Swissair, SAS en Austrian Airlines. Begin dit jaar brak KLM de ambitieus in gang gezette alliantie met Alitalia af.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 september 2000

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Zeggenschap bij KLM vaak breekpunt

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 september 2000

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's