Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Werk aan de winkel

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Werk aan de winkel

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

"Wij houden u graag op de hoogte van ontwikkelingen die voor u van belang kunnen zijn." Het lijkt te mooi om waar te zijn. Een verzekeringsmaatschappij die het belang van de klant centraal zet. Het blijkt te bestaan. Veel Nederlanders met een spaar- of beleggingshypotheek hebben dezer dagen een of twee brieven in de bus gekregen. De bank of het hypotheekfonds meldt zich. Soms wordt hun voorbeeld gevolgd door de verzekeringsmaatschap pij. De geadresseerde heeft bij een van hen een hypotheek afgesloten waarvoor bij de ander een zogenaamde kapitaalverzekering is afgesloten. Nu stuurt dit soort financiële instellingen wel vaker post. Meestal om andere producten uit de voorraad onder de aandacht te brengen. Een topbankier noemde dat vorig jaar "het uitmelken van onze klanten." In verhullender taalgebruik heet het "cross selling". Aan klanten met een spaarrekening verkoopt de bank ook graag een hypotheek.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 10 maart 2001

Reformatorisch Dagblad | 44 Pagina's

Werk aan de winkel

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 10 maart 2001

Reformatorisch Dagblad | 44 Pagina's