Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Werk aan de winkel
"Wij houden u graag op de hoogte van ontwikkelingen die voor u van belang kunnen zijn." Het lijkt te mooi om waar te zijn. Een verzekeringsmaatschappij die het belang van de klant centraal zet. Het blijkt te bestaan. Veel Nederlanders met een spaar- of beleggingshypotheek hebben dezer dagen een of twee brieven in de bus gekregen. De bank of het hypotheekfonds meldt zich. Soms wordt hun voorbeeld gevolgd door de verzekeringsmaatschap pij. De geadresseerde heeft bij een van hen een hypotheek afgesloten waarvoor bij de ander een zogenaamde kapitaalverzekering is afgesloten. Nu stuurt dit soort financiële instellingen wel vaker post. Meestal om andere producten uit de voorraad onder de aandacht te brengen. Een topbankier noemde dat vorig jaar "het uitmelken van onze klanten." In verhullender taalgebruik heet het "cross selling". Aan klanten met een spaarrekening verkoopt de bank ook graag een hypotheek.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 10 maart 2001
Reformatorisch Dagblad | 44 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 10 maart 2001
Reformatorisch Dagblad | 44 Pagina's