Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Een megaorder van 378 luxe bakken
Eerste verlengde en nieuwe interregiodubbeldekkers rijden inmiddels proef
Elk treinrijtuig zonder motor kost ruwweg 1,5 miljoen euro, dubbeldeks nog een half miljoen meer. "Zet er zeven achter elkaar, met een locomotief ervoor van 2,5 miljoen. Dan komt er een treintje van 13 of 16 miljoen euro voorrijden." De kopzorgen van het hoofd materieel en infrabeleid van NS Reizigers zijn groot. "We doen wat we kunnen, maar plannen blijft lastig. En de burger bepaalt uiteindelijk zelf of hij instapt of niet."
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 29 juni 2002
Reformatorisch Dagblad | 40 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 29 juni 2002
Reformatorisch Dagblad | 40 Pagina's