Bekijk het origineel

Opta belooft sms-problemen aan te pakken

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

Opta belooft sms-problemen aan te pakken

1 minuut leestijd

DEN HAAG (ANP) - De telecomtoezichthouder Opta gaat de sms-problemen aanpakken. Volgens de toezichthouder moeten mobieletelefoniebedrijven hun klanten beter informeren over de berichtendiensten.

De Opta wil op korte termijn een gedragscode voor aanbieders van de diensten. Hij gaat deze regels samen met de bedrijven opstellen. Desnoods zal hij de gedragscode met sancties afdwingen. De Opta heeft 26 februari een bijeenkomst met operators en consumentenorganisaties over de problematiek.

Volgens de toezichthouder hebben de mobieletelefoniebedrijven de verplichting consumenten te informeren over de sms-diensten, waarvoor zij derde partijen toegang tot het netwerk verlenen. Veel consumenten weten niet eens dat zij zich hebben aangemeld voor een sms-abonnement, waarbij voor ieder ontvangen bericht kosten in rekening worden gebracht.

De Opta en ook consumentenorganisaties krijgen steeds meer klachten over sms. Eerder deze week meldde de Consumentenbond al in korte tijd 1000 klachten te hebben ontvangen.

Bijvoorbeeld over tekstberichten die niet aankomen en over ongevraagde sms'jes waar-voor de ontvanger toch moet betalen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 21 februari 2003

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

Opta belooft sms-problemen aan te pakken

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 21 februari 2003

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

PDF Bekijken