Bekijk het origineel

Onvoldoende hulp voor duizenden schoolkinderen

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

Onvoldoende hulp voor duizenden schoolkinderen

1 minuut leestijd

AMSTERDAM (ANP) - Een op de twintig leerlingen op de basisschool moet extra hulp bij leerproblemen hebben, maar krijgt die niet. Landelijk gaat het om 70.000 scholieren.

Dat blijkt uit gisteren verschenen gegevens van het Regioplan Beleidsonderzoek, dat daarvoor 560 ouders en 180 leerkrachten ondervroeg. Een op de vijf leerlingen krijgt extra steun. Het zijn vooral leerlingen die moeite hebben met taal en rekenen. Driekwart van die leerlingen krijgt die begeleiding door de school, de rest krijgt hulp die door de ouders is geregeld.

Scholen zetten vooral de zogeheten remedial teacher in. Die begeleidt de leerlingen individueel en is speciaal opgeleid om leerproblemen aan te pakken. De leerkracht springt ook vaak bij. Wanneer ouders zelf de extra begeleiding organiseren, gaat het in de meeste gevallen om huiswerkbegeleiding.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 21 augustus 2003

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Onvoldoende hulp voor duizenden schoolkinderen

Bekijk de hele uitgave van donderdag 21 augustus 2003

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

PDF Bekijken