Bekijk het origineel

Chinees overlijdt na blootstelling aan Japans gas

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

Chinees overlijdt na blootstelling aan Japans gas

1 minuut leestijd

PEKING (AP) - Een Chinese arbeider is overleden na te zijn blootgesteld aan mosterdgas. De Chinese autoriteiten hebben dat vandaag gemeld.

De man stierf gisteravond in een legerziekenhuis in de noordelijke stad Qiqihar. Twee weken geleden was hij daar opgenomen, nadat hij in aanraking was gekomen met mosterdgas uit oude vaten die de Japanse bezettingsmacht van China na de Tweede Wereldoorlog had achtergelaten. Het slachtoffer, dat de vaten had gekocht om ze te hergebruiken, was over zijn gehele lichaam verbrand.

De Japanse regering betuigde spijt over het incident. Volgens Tokio zijn er circa 700.000 Japanse chemische wapens in China achtergebleven. Blootstelling aan mosterdgas veroorzaakt ademhalingsproblemen en blaren en een relatief kleine dosis kan al dodelijk zijn.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 augustus 2003

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

Chinees overlijdt na blootstelling aan Japans gas

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 augustus 2003

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

PDF Bekijken