Bekijk het origineel

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

"Voedsel altijd te vergiftigen"

1 minuut leestijd

ZAANDAM (ANP) - Doelbewuste vergiftiging van supermarktproducten is niet te voorkomen. Dat zegt een woordvoerster van Albert Heijn. Een 45-jarige man heeft bekend toetjes uit de supermarkt thuis te hebben gevuld met gif, om ze daarna terug te plaatsen in het schap.

"We doen er alles aan om de consument en onze producten te beveiligen, maar mensen die echt kwaad willen, hebben een kans van slagen", aldus het supermarktconcern gisteren in een verklaring.

In de laatste tien jaar is de aandacht voor de veiligheid van producten enorm toegenomen, aldus Albert Heijn. Voorbeelden daarvan zijn zegels, stickers, flapjes en lipjes op verpakkingen van onder meer jam, pindakaas en hagelslag die aantonen dat de verpakkingen nog niet zijn geopend. "De consument moet kunnen controleren dat potjes en pakken niet eerder open zijn geweest."

Producten die in de supermarkt zijn gekocht en thuis zijn vergiftigd, gaan moeiteloos nog een keer langs de kassa, zegt Albert Heijn. Een extra magnetische beveiliging om dat te voorkomen is volgens de grootgrutter te duur voor producent en supermarkt. "En ook dat systeem is te omzeilen. Wie zegt dat die toetjes zijn afgerekend?" merkt de zegsvrouw op. De eerste keer dat de verdachte toesloeg is Albert Heijn tijdig en concreet geïnformeerd door justitie.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 augustus 2003

Reformatorisch Dagblad | 32 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 23 augustus 2003

Reformatorisch Dagblad | 32 Pagina's

PDF Bekijken