Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Leerling als kuddedier

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Leerling als kuddedier

"Bedenkers adaptief onderwijs hebben onvoldoende oog voor groepsprocessen"

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

Groepswerk is goed, zelfstandig werk nog beter. Klassikaal, frontaal onderwijs is verfoeilijk. Dat uitgangspunt overheerst al jaren de onderwijskunde. J. A. Bulterman-Bos veegt er de vloer mee aan in het proefschrift dat ze over twee weken aan de Vrije Universiteit in Amsterdam verdedigt. "Er is een enorme kloof tussen wat wetenschappers bedenken en de praktijk." Oplossing: "Onderwijskundigen zouden een aantal uren per week voor de klas moeten staan."

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 maart 2004

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

Leerling als kuddedier

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 maart 2004

Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's