Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Leerling als kuddedier
"Bedenkers adaptief onderwijs hebben onvoldoende oog voor groepsprocessen"
Groepswerk is goed, zelfstandig werk nog beter. Klassikaal, frontaal onderwijs is verfoeilijk. Dat uitgangspunt overheerst al jaren de onderwijskunde. J. A. Bulterman-Bos veegt er de vloer mee aan in het proefschrift dat ze over twee weken aan de Vrije Universiteit in Amsterdam verdedigt. "Er is een enorme kloof tussen wat wetenschappers bedenken en de praktijk." Oplossing: "Onderwijskundigen zouden een aantal uren per week voor de klas moeten staan."
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 12 maart 2004
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 maart 2004
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's