Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Snelheid in 30-kilometerwijken ligt veel te hoog

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Snelheid in 30-kilometerwijken ligt veel te hoog

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

In de afgelopen jaren is het aantal 30-kilometerzones flink uitgebreid. Het verlagen van de snelheid moest het verkeer voor fietsers en voetgangers veiliger maken. Woonbuurten zouden veilige plekken, worden waar kinderen zelf op de fiets naar school kunnen en waar voetgangers ruim baan krijgen. De realiteit laat echter een heel ander beeld zien. Het aantal dodelijk verongelukte kinderen tot 12 jaar verdubbelde in 2003 van 19 naar 42. Het aantal dodelijke slachtoffers op 30-kilometerwegen steeg in datzelfde jaar van 27 naar 47. Hoezo veilige buurten?

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 mei 2004

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's

Snelheid in 30-kilometerwijken ligt veel te hoog

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 mei 2004

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's