Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Snelheid in 30-kilometerwijken ligt veel te hoog
In de afgelopen jaren is het aantal 30-kilometerzones flink uitgebreid. Het verlagen van de snelheid moest het verkeer voor fietsers en voetgangers veiliger maken. Woonbuurten zouden veilige plekken, worden waar kinderen zelf op de fiets naar school kunnen en waar voetgangers ruim baan krijgen. De realiteit laat echter een heel ander beeld zien. Het aantal dodelijk verongelukte kinderen tot 12 jaar verdubbelde in 2003 van 19 naar 42. Het aantal dodelijke slachtoffers op 30-kilometerwegen steeg in datzelfde jaar van 27 naar 47. Hoezo veilige buurten?
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 1 mei 2004
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 mei 2004
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's