Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Het nieuwe leren? Geen mening!

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Het nieuwe leren? Geen mening!

Ir. P. Jansen onderzoekt visievorming op reformatorische scholen rond onderwijsvernieuwing

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

Het mens- en wereldbeeld achter het (sociaal) constructivisme (de leerfilosofie die de basis vormt voor het adaptief onderwijs, het studiehuis en het probleemgestuurd onderwijs) strijdt met het reformatorisch denken. Dat betekent echter niet dat het reformatorisch onderwijs niet op een doordachte wijze gebruik kan maken van de praktische uitwerking ervan: zelfwerkzaamheid en ontdekkend leren.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 27 mei 2005

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Het nieuwe leren? Geen mening!

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 27 mei 2005

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's