50 procent meer hulpvragen in 2004
In 2004 is het aantal hulpvragen ten opzichte van 2003 met 50 procent toegenomen. Dit betreft de individuele dienstverlening voor zowel werknemers als werkgevers. De oorzaak van de stevige groei heeft vooral te maken met de economische omstandigheden. Verder spelen ook het groeiend aantal leden en het feit dat steeds meer mensen de RMU weten te vinden een rol. Het aantal collectieve zaken was minder dan in voorgaande jaren. Dit heeft vooral te maken met de acties van de vakbonden tijdens ‘de hete herfst’. Daarbij werden CAO-onderhandelingen en andere processen binnen bedrijven bewust stilgelegd.
Individuele belangenbehartiging
Korte telefonische hulpverlening 2633 Kortlopende schriftelijke hulpverlening 944 Individuele ledenzaken 451
Collectieve belangenbehartiging
Begeleiden sociale plannen, fusies, etc 41 Afsluiten en begeleiden CAO’s 7 RMU-signalen i.v.m. CAO-onderhandelingen 50
Dienstverlening aan rechtspersonen
Korte telefonische hulpverlening 261 Kort schriftelijke hulpverlening 113 Advieszaken 115
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 maart 2005
RMU Contact | 32 Pagina's