Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Just between friends

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Just between friends

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

„ o HEERE! Uw woord bestaat in der eeuwigheid in de hemelen. Uw getrouwheid is van geslacht tot geslacht..." (Ps. 119:89, 90a) Zondagavond, 29 september 1996, heeft de Heere ons opnieuw willen zegenen, na een voorspoedige geboorte, met een welgeschapen dochtertje en zusje, Leah Hope. Dat de Heere werkelijk zorgt en soms meer schenken wil dan wat wij durven vragen, hebben we deze laatste weken mogen ervaren. Toen ik dacht hetgeen dag langer meer te kunnen volhouden, hóefde het ook niet meer. Een snelle bevalling een kerngezond kindje, en een meisje! Na 5 jongens is een gezond meisje echt een dubbele verrassing. Ukunt begrijpen hoe gelukkig Liesbet (16) en Wendy (13) ermee zijn. En dan het meeleven en de liefde die we ondervinden, het is allemaal zo overweldigend. We hebben heerlijke maaltijden thuis bezorgd gekregen, en de lekkerste "home made" koekjes. (Nicholas (4) en Timmy (2) mochten verscheidene morgens bij m 'n vriendin spelen en (wat een verwennerij) tot drie keer toe heb ik schoonmaakhulp gekregen van twee lieve vitale ladies ! Zo krijg ik echt de tijd om te genieten van ons dochtertje. En morgen hoopt ze het zegel van Gods eeuwig verbond en Zijn getrouwheid te ontvangen in de Heilige Doop. Wat een wonder dat, ook al is Leah in zonde ontvangen en geboren, ze toch is afgezonderd, apart gezet, door de Heere Zelf. Wat hopen en bidden we dat de Heere haar en dl onze kinderen genadiglijk wil aanzien en door Zijn Geest hen in Zijn Zoon Jezus Christus wil inlijven, „opdat zij hun kruis. Hem dagelijks navolgende, vrolijk dragen mogen. Hem aanhangende met waarachtiggeloof vaste hoop en vurige liefde..." En wat een onmogelijke taak lijkt het om onze kinderen te onderwijzen en vóór te leven met zo 'n levenswandel. Maar wat bij ons onmogelijk is, is mogelijk bij God. Jakobus zegt ons immers: „Indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere. Die een iegelijk mildelijkgeeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden."

Dit artikel werd u aangeboden door: Terdege

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 30 oktober 1996

Terdege | 80 Pagina's

Just between friends

Bekijk de hele uitgave van woensdag 30 oktober 1996

Terdege | 80 Pagina's