Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Wandelen rond Diepenheim

+ Meer informatie

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Met een kleine 2800 inwoners heet Diepenheim de kleinste stad van Overijssel te zijn. De plaats is vermaard om het natuurschoon, de landelijke sfeer, de buitenplaatsen en kastelen en de vele kunstgaleries. Neem uw fototoestel mee. Er is rond Diepenheim zo veel moois om vast te leggen. Lengte: 6 kilometer.

Routebeschrijving
Start: centrum Diepenheim, op het pleintje met de drie platanen, ter hoogte van Grotestraat 94 (Café Oonk).
Loop richting Lochem (aflopende huisnummers). Als u Diepenheim bijna uit bent, gaat u rechtsaf, ná de Johanneskerk.
Doorlopen tot voor de gracht van Huize Diepenheim, hier rechtsaf. Eerste pad links, langs gracht. Volg dit pad naar links (u blijft de gracht volgen).
Op T-kruising links. Op verharde weg links, eerste weg rechts (Odammerweg), gaat over in fietspad. Aan het einde van het fietspad links (Wilgemansweg).
Steek de Borculoseweg over naar de Oude Borculoseweg. Eerste weggetje links en daarna direct rechts het paadje in. Doorlopen totdat u bij de brievenbussen van het Nieuwe Schelver komt. Hier linksaf.
Blijf dit pad almaar volgen (negeer de afslagen naar de bungalows). Zwarte gravelpad gaat over in bladerrijk bospad.
Bij akker rechtsaf, paadje langs akker volgen tot verharde weg. Hier links. Op Borculoseweg rechts. (Voor een kijkje bij Huize Warmelo gaat u na een tiental meters even links het hek door).
Vervolg de Borculoseweg totdat u weer bij het pleintje met de platanen bent.
Mocht u bij Kasteel Nijenhuis willen kijken, ga dan in de Grotestraat rechtsaf. Doorlopen. Na 1,5 km komt u bij het kasteel.

Informatie
Deze route is te downloaden op www.truuswijnen.nl/wandelingen.
Honden mogen mee, mits aangelijnd. In het centrum van Diepenheim vindt u verschillende horecagelegenheden.
Bereikbaar per auto: A1, afslag Markelo. Of via de route Zutphen-Lochem-Hengelo. Per openbaar vervoer: met de trein naar Goor en dan met de bus naar Diepenheim.

Dit artikel werd u aangeboden door: Terdege

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.