Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Het Kruis

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Het Kruis

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

o, hoe duister, hoe ontzettend, zieldoordaavrend, hartverplettend, was dat schrikverwekkend uur, toen het vlek'loos Lam geslacht werd, en de losprijs aangebracht werd, der gevangen creatuur!

De aarde siddert, rotsen kraken, dooden in het graf ontwaken I Jezus Christus geeft den geest! En de voorhang van den tempel, scheurt in tweeën tot den drempel ! — De eerste schepping is geweest I

Golgotha ! gij zaagt dat wonder ! 't Licht der heerlijkheid gaat onder, en het daglicht keert tot nacht! Maar die nacht weldra wordt klaarheid, al wat schaduw was, wordt waarheid ! 't Is vervuld, het is volbracht!

In het kruis zal 'k eeuwig roemen ! en geen wet zal mij verdoemen ; Christus droeg den vloek voor mij ! Christus is voor mij gestorven, heeft gena voor mij verworven, 'k ben van dood en zonde vrij.

Looft, o Sion ! prijst uw Heere ! De aarde luister, 't Lam ter eere, naar uw heilig psalmgebruis ! Looft Hem, Die de hel verplette ! Looft Hem, Die Zijn volk ontzette ! Looft uw Koning aan het kruis !

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 april 1931

De Waarheidsvriend | 4 Pagina's

Het Kruis

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 april 1931

De Waarheidsvriend | 4 Pagina's