Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Oproep tot gebed

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Oproep tot gebed

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Het zal bekend zijn dat het hervormde moderamen het initiatief heeft genomen tot gesprekken met het 'Comité tot behoud van de Nederlandse Hervormde Kerk', het 'Gekrookte Riet' en de 'Gereformeerde Bond'. Het doel van deze gesprekken is om tot het uiterste te trachten scheuren en breuken te voorkomen. De gesprekken zullen staan onder leiding van de visitatorgeneraal, ds. J. Stelwagen.

Gelet op het belang van deze gesprekken roept het hoofdbestuur van de Gereformeerde Bond op tot gebed om de Heere te smeken Zijn onmisbare zegen over deze gesprekken te verlenen. Een gebed dat enkel in de toonzetting zal kunnen staan van het besef dat die zegen van God niet verdiend is. Immers, niet alleen bij de kerk als geheel ligt schuld. Ook wijzelf hebben alle reden om ons voor God te verootmoedigen. Want ons geloof, onze liefde, onze zelfverloochening en ons getrouw zijn aan Schriften belijdenis hadden en hebben niet die toonhoogte die God waardig is en die Hij terecht van ons vraagt. Er blijft ons dan ook uitsluitend over dat we pleiten op Gods genade en de trouw van Zijn verbond.

Laten wij de Heere in het gebed aanlopen als een waterstroom. Laten we dat persoonlijk doen en laten we dat als gemeente doen. Laat geen enkele predikant de preekstoel verlaten zonder voorbede te hebben gedaan voor de nood der kerk. Niet enkel de nood van het voorkomen van scheuren en breuken. Ook de diepere nood van algemene geestelijke en kerkelijke malaise, waarin we ver onder de maat leven van Gods hoge geboden en beloften, terwijl we de volle rijkdom van Zijn genade in Christus karig uitstralen. Opdat satan in alles het onderspit zal delven en de Heere glorierijk zal triomferen in Zijn ontfermende liefde.

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 26 december 2002

De Waarheidsvriend | 16 Pagina's

Oproep tot gebed

Bekijk de hele uitgave van donderdag 26 december 2002

De Waarheidsvriend | 16 Pagina's