Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

KERKNIEUWS

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

KERKNIEUWS

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Ds. H. Harkema neemt afscheid van Onstwedde
Op zondag 11 juni nam ds. H. Harkema vanwege zijn vertrek naar Middelharnis afscheid van de hervormde gemeente Onstwedde. Bijna 22 jaar heeft hij met vreugde de gemeente mogen dienen. In de morgendienst is op zijn verzoek het Heilig Avondmaal bediend, terwijl de middagdienst in het teken stond van dankzegging en afscheid. De tekst voor de preek was gekozen uit Openbaring 22:20 en 21: ‘Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom Heere Jezus! De genade van de Heere Jezus Christus zij met u allen. Amen.’
‘Meer dan een jaar lang mocht ik u uitleggen en toepassen wat het boek Openbaring ons te zeggen heeft en dat is ten diepste ‘de toekomst’, als de Heere Jezus zal wederkomen. Het evangelie in dit bijbelboek is dat de grote dag staat te komen. De ernst van het leven is: Zie, ik kom met haast. Dat betekent ten eerste als rechter, maar bovenal redder. Wie hier in dit leven Hem mag kennen, hoeft niet te vrezen, als Hij komt. Voor degenen die Hem hebben afgewezen, zal de Heere een verterend vuur zijn. Daarom is het nu nog de welaangename tijd, het heden der genade. Houdt u er rekening mee!

In zijn dankwoord zei ds. Harkema dat het moeilijk is om na al die jaren een gemeente te moeten verlaten van wie je gehouden hebt. Hij dankte voor de goede samenwerking van de afgelopen jaren. ‘Maar bovenal de dank aan onze God, in Wiens dienst ik mag staan. Soli Deo Gloria.’

In de kerk werd één toespraak gehouden en wel door ouderling-kerkrentmeester H. van de Heide. Deze bracht de dank over namens de gemeente voor het vele werk dat in de afgelopen jaren door het predikantsechtpaar werd verricht. Hij memoreerde dat hij niet alleen predikant van Onstwedde is geweest maar dat stad en land werd afgereisd om nog een dienst te mogen leiden. Als predikantsechtpaar was in droeve dagen de hoop op God gericht.

De dienst werd beëindigd met Psalm 72:11: ‘Zijn naam moet eeuwig eer ontvangen.’ De overige toespraken werden gehouden in het jeugdgebouw.

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 22 juni 2006

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

KERKNIEUWS

Bekijk de hele uitgave van donderdag 22 juni 2006

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's