Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

KERKNIEUWS

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

KERKNIEUWS

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Ds. J. Muller doet intrede te Zetten
Op zondag 10 juni werd ds. J. Muller bevestigd als predikant in Zetten-Andelst. Zijn vorige gemeente was Wapenveld. De bevestiging, in de dorpskerk van Zetten, werd verricht door zijn zwager, ds. A.A.W. Boon te Krabbendijke. Deze nam als tekst Handelingen 13:1-3, waar wordt gesproken over vijf profeten en leraars die te Antiochië eigenlijk vreemdelingen waren.
Niettemin dienden ze de Heere en vastten ze. In opdracht van de Heilige Geest werden Barnabas en Saulus uitgezonden. Omdat Barnabas afkomstig was uit Cyprus kon hij de heidenen het evangelie verkondigen in het Grieks dus hun eigen taal. Juist dat werd gezegend!

In de middagdienst deed ds. Muller intrede met een preek naar aanleiding van Handelingen 16:10b: ' ... besluitende daaruit dat ons de Heere geroepen had om hen het Evangelie te verkondigen'.
De kring van Paulus wordt steeds wijder tijdens diens tweede zendingsreis. Tweemaal worden de plannen door de Heilige Geest geblokkeerd, maar dan krijgt Paulus een gezicht. Een man bad hem: 'Kom over en help ons.' In Macedonië had men behoefte aan de prediking van het evangelie.
Ds. Muller verklaarde niet los te kunnen komen van de roep van de gemeente van Zetten-Andelst om de Heere daar te verkondigen. Daarin mogen we Gods genade proeven. We zijn geroepen om het evangelie te verkondigen. Net als bij Paulus is het de liefde van God die dringt.
De vraag rijst of ons hart al opengebroken is. Er is geen deur zo gesloten of de Heere kan hem openen. Ds. Muller wees erop dat God werkt door Zijn Woord. Bid daarom voor de opening van Zijn Woord en van uw hart. Hij riep op om trouw te zijn in gebed, kerkgang en de onderlinge samenkomsten en verlangde ernaar dat de gemeente hoe langer hoe meer zich zal gaan richten naar het Woord.
Voorafgaande aan de dienst werd ds. Muller toegesproken door consulent ds. W. van den Brink; door ds. J. Prins namens de classis Nijmegen en de buurgemeenten en werkgemeenschap Elst; door W. van Schaik namens de classis Ede; en ten slotte door ouderling J.W. Hendriks namens kerkenraad en gemeente.
De gemeente zong de nieuwe predikant staande uit Psalm 119 toe, de eerste twee regels van vers 3 en de laatste vier van vers 58. Ds. Muller sloot de toespraken af met een dankwoord.

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 21 juni 2007

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

KERKNIEUWS

Bekijk de hele uitgave van donderdag 21 juni 2007

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's