Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Mijn gebed voor Israël

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Mijn gebed voor Israël

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Mevr. M.W. Eberlé-Gotlib (94)
Tot vorig jaar presidente van de Nederlandse vereniging van Messiasbelijdende Joden Hadderech.

‘De toekomst van Israël zal heel glorieus zijn. God zal het hart van het hele volk omkeren. Hij zal het geven wat Hij mij – ik ben niet christelijk opgevoed – gegeven heeft: het geloof dat Jezus de Messias is. Messias Jezus zal op troon zitten in Jeruzalem, Hij zal Israël en de wereld verlossen. Dit is bijna niet te geloven, maar zo staat het woordelijk in de Bijbel. God heeft het in mijn hart gelegd, ik kan het er niet uithalen: Jezus is de Verlosser der Joden, de Koning van de wereld.
Hij zal deze wereld vanuit Israël regeren. Uit Sion zal immers de wet uitgaan, het Woord des Heeren uit Jeruzalem. Dat is de toekomst. Dat dat onooglijke landje het nog eens zal worden, dat kan geen mens geloven. Niet dat Joden die hieraan vasthouden het gemakkelijk hebben. Mijn gebed is: God, doe met Israël naar Uw belofte. Dat is in een zin die ik vaak uitspreek. Wie alle beloften voor Israël optelt, heeft een heel dik boek. Als je laat staan wat in de Bijbel staat, gebeuren er nog heel bijzondere dingen.
De Heere God heeft een ander programma dan de Palestijnen, en dat is een zegen. Als ik niet uit de Bijbel had mogen leren wat Zijn plan is, zou ik een radeloze oude dag hebben. Ik heb al zoveel meegemaakt, heb als enige van mijn familie de jaren 1940-’45 overleefd. Maar omdat ik weet dat er een gouden toekomst is, kan ik het aan.’

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 april 2008

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

Mijn gebed voor Israël

Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 april 2008

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's